nuffnang

    Wednesday, January 12, 2011

    once upon a time...kerja hotlink....



    selepas habis je kelas jahitan...aku rasa apa salahnya aku kerja sebelum dapat tawaran belajar  ke mana2 kan...aku ngan kawan aku pun usha-usha la kedai..saje nak cari pengalamn dan isi masa daripada duk saja kat rumah...PLKN pun xdapat

    kat bawah wisma tempat belajar jahit tu,ade kedai telefon..
    kawan aku tanya la kot-kot nak pkai orang ker...

    pk cik kedai tu cakap,nanti klu ader kerja die nak call...
    one day,kawan aku ckp pk cik tu call die n cakap ade kerja
    tapi masa tu die dah keja kat kedai joran...

    so die suruh aku and kwn aku srang lagi yang ganti
    aku ingatkan kerja kat kedai...rupanya kerja sebagai promoter..

    kitorang kene pergi dari satu tempat ke tempat yang lain..
    first place yang kitorang promote kat pasar malam..haha...
    mula2 agak malu jugak...tapi lama2 biasa la...

    ni kawan yang kerja skali ngan aku..name die hidayah...tapi aku selesa panggil die kakak..haha...ni kawan aku sejak tadika lagi...kitorang rapat sampai sekarang taw...


    yang ni pulak bos aku...name die aku pn x sure...kitorang panggil pak mat je


    pilih2 jangan tak pilih..no comel2 blake..haha

    masa ni tengah wat promosi kat KOLEJ TEKNOLOGI BESTARI....kat setiu


    ni member..kat pasar malam guntung

    AKU DEKAT MYDIN MALL,KT

    kat mydin mall la paling kerap kitorang pergi...every week...best..kat sini aku dapat banyak sangat pengalaman...tapi biasela kerja promoter,jalan2...
    pastu duduk..haha..memandangkan kat MAYANG VILLAGE ni memang tempat orang makan....
    tapi banyak jugak la..ade yang main2..nak ngorat...perkara biasa..

    antara dialog yang aku still ingat

    aku= bang,xnak tengok nombor maxis ke????MAXIS YOUTH CLUB..(masa tu aku pegang paper no.fon baru n explain la ckit2)
    CUSTOMER= laa...xnak la no baru,saya nk no awk...kalau nak suruh saya beli,bg no tpon awk dulu


    huh,menyampah aku...tadi punyalah aku explain panjg lebar..all the privileges...
    tapi die asyik pandang aku je...gilak punya orang...xnak layan kn,customer,mampus aku klau dalam sehari xder sale...

    dengan rasa marah,malu,tension...semua perasaan ader,aku buat2 senyum kambing n trus blah....banyk lagi citer...kalau citer satu2 sampai esk pn x hbis...kat sini jugak aku ada blind date ngan sorang yang aku dh chat lame tapi baru jumpa..hahhaha.lawak jugak...oppps!

    kat cini,kitorang bnyak gak CURI TULANG...pergi masuk mydin beli barang,pergi karoke..macam2...hahaha :p




    still promoting....macam2 aku explain..
    yela sebelum ni aku guna celcom jer...pastu kne blajar la sikit-sikit...macam-macam soalan la diorang tanya,dah jadi macam kaunter pertanyaan pulak..
    kene belajar pakai maxis pulak,tapi xde hal pun,senang jer...

    sakit mata ke merah sgt??sorry

    that's me...aku dapat bnyak sgt pengalamn sepanjang jadi PROMOTER NI...
    this is my first work..haha..hepi dowh dapat duit hasil sendiri...tapi duit aku x smpan pun...aku enjoy...beli brg-barang makan.....

    hehe....i'll memorise these experiences and share with all the readers...
    i'm HOTLINK GURL..hot2..haha..xhot mne pon..ngeeee =p

    *this is actually an old post from my previous blog..i just repost it back here,thanks for reading =)

    5 comments:

    kindergartenlibrary said...

    wah .sekurang-kurangnya ada pengalaman

    =)

    Rin Saharina said...

    aah kan.at least ade la experience bkerja..:)

    Zik said...

    mcm2 perangai org yg kita akn jumpa nnt..jd,kita kena la cri pengalaman apabila masuk alam pekerjaan...

    NIJE said...

    KUAT KHIJO BILO NOK BLANJO

    ZannaMazlan said...

    wah~~ bersama dgn hotlink...huhu~~


    singgah jap ^.^

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...