nuffnang

    Monday, April 11, 2011

    mak aih...tak beretika langsung...dalam bas pun nak 'tut'

    zaman sekarang ni macam2 hal boleh berlaku...kejadian tak senonoh berlaku di mana2...adeh...sabar je la...hari ni bukan nak cerita yang berat2,kes buang anak ke aper..tapi ni kes wat maksiat di tempat awam...aku dah bnyak kali nampak benda ni,tp sekadar jadi pemerhati je la...ape boleh buat..kalau nk buat maksiat,plg kurang cari la tempat tersorok sikit,suka ati korang la..ni bercumbuan di tempat awam ape kes??sakit mata orang lain tengok...


    wah3...macam dasyat je tajuk aku ari ni...aku tak pernah nak tulis tajuk panas2 macam ni,tapi malam tadi bila abang aku cerita pasal kawan dia yang kena raba dalam bas tu,tetiba aku terfikir nak tulis pasal ni...kisahnya macam ni,ada sorang kawan abang aku ni,pempuan la(xkan laki plak kott...)belajar di salah sebuah universiti kat kl..balik kampung kat terengganu sorang diri dengan menaiki bas ekspress...kejadian ni waktu malam la...


    tempat duduk pulak di sebelah sorang laki yang agak muda...nak balik terengganu jugak la..mula2 macam biasa la,tapi dalam perjalanan pempuan ni tertidur dan mamat ni ambil kesempatan untuk meraba bahagian yang tak sepatutnya...aper kes??pempuan ni terkejut yang amat sampai tersedar dari tidur...tapi bila dia nak menjerit laki tu suruh dia diam dan peluk dia kuat2...bayangkanlah...tenaga sorang pempuan mana mampu utk melawan tenaga sorang laki...aduhai...kesian la plak...pempuan tu xdpt buat apa2 sebab dah takut dengan mamat nie..aku amat bersimpati dengan dia..


    sampai sekarang dia masih lagi trauma dengan keadaan tersebut..owh,sape x trauma...kalau aku pun x sanggop...pastu abg aku nasihat la aku jangan kuar malam2,jangan percaya sangat pd kata2 lelaki,jaga pergaulan...owh,sungguh caring nampaknya...terharu aku..ahaks...tapi ni memang peringatan buat aku juga,aku pun selalu balik kampung naik bas...tapi kalau sorang2 aku akan pilih seat single...kalau ade kawan xpe la...



    mak aih...dgr cerita macam ni membuatkan aku takut dan lebih berhati2...ni yang kes kene raba,ade jugak kes suka sama suka..ape nak jadi dengan budak melayu zaman sekarang..baru bercinta dah serah segalanya,pastu pandai buat..buang je anak merata2...subhanallah...bila dah termengandung barulah terhegeh2 nak menyesal...ape nk disesalkan lagi???nasi dah jadi bubur...alamak terpaksalah berhenti sekolah/universiti sebab dah malu nak pergi atau dibuang terus...


    ni bukan kisah main2,ni kisah benar...sahabat aku kecik2 dulu sekarang ni dah kawin sebabnya kejadian macam tula...termengandung sebelum kawin...kawan sepermainan aku...naik basikal pi sekolah sama2 panjat pokok sama2,main sorok2....sekarang ni dah jd isteri dan mak org...huiks..balik hari tu aku pi tengok baby dia..comel! mcm maknya...tp rasa mcm xpercaya plak...kawan aku dah ade anak,tp aku masih bertatih nak masuk belajar...anyway,good luck my fren..be a good mum and wife...kalau aku balik,mesti aku pergi tengok ank dia..tapi xblh pi lama2 la...dia dh ade husband sekarang;p


    p/s:jagalah tatatertib dan tingkah laku sebagai muslim...jgn sampai kejadian macam ni berlaku..peringatan buat diriku dan sahabat sekalian...terima kasih kerana membaca..=)

    *re-post from my older post :)


    44 comments:

    cik afiqaqila said...

    uish...
    sian kt girl tu..

    sjaa64 said...

    afiqaqila~
    tu la pasal....kne hati ckit..

    Amir_pali said...

    klu naek bas tue,pilih laa seat depan2,dekat ngan drebar ke...

    dak2 laki besenye duk belakang2...

    lg satu,elakkan naek bas trip malam...

    Rashid said...

    salam
    a'ahh kena hati-hati. sekarang ini makin ramai orang yang gila.. kurang sihat akalnya..

    sjaa64 said...

    amir~

    btul la 2....mk pon slalu srh pi pg2..mlm2 ni bhaya

    rashid~

    mcm 2 kerenah...nak kate gila,nampak mcm waras...xtaw nk ckp la...

    syufaa said...

    ishh..zaman skang ni mmg la..cite pelik2..mne2 pon bleh jd..

    Nurul a.k.a Riko said...

    Skrg nie mmg ada ajer org yg suka amik kesempatan.

    Mcm semalam...ahkak baca pasal student yg kena rape oleh Tok Bomoh..isskkkkk lagik sakit hati kan.

    Fahmi Mahat said...

    sesungguhnya seat single itu sangat kondusif untuk elak perkara gini..


    tapi tak semua bas ada single seat kan? hmmmm camano nak buek? O_o

    Emm, nak sharing2 sikit, FahmimahatBlog citer ttg Alexa,
    jom tengok sama2~ =)

    ardinihumaira said...

    uisk... pengsan kalo bau tuh..

    sjaa64 said...

    @syufaa

    tu la kan...ngerii pulak mndengarnya

    sjaa64 said...

    @Nurul a.k.a Riko

    tu la pasal kan..bahaya betul..kenalah pandai jaga diri

    sjaa64 said...

    @Nurul a.k.a Riko

    huish,kene rape ngan bomoh??ngekss punya bomeh benci pulak dengar macam nih

    sjaa64 said...

    @Fahmi Mahat

    tu la pasal kan..adeih!!

    sjaa64 said...

    @ardinihumaira

    heheheheheh..pitam @_~

    FaKArePa!n said...

    wah lelaki tu berani amat.. aku respek sma dia.. memang hati kering r mamat ni.. hahaa

    Jom baca..
    Setahu Aku Susuk Tu Haram !!

    OmmaHussein said...

    same things happen kat kwn nida..dlm bas gak, odaway dia nk blik kelantan..time tu dia tdo..tp tersedar ble ada rsa tgn mula raba dia, dua tiga kli dia tepis,pastu dia letak brg atas bdn dia..tp nsb baik laki tu xwat apa2 da pastu...so, kna berhati2 klo nek bas sorg2, plih yg seat satu..

    sjaa64 said...

    @FaKArePa!n

    mengong!!dasar gila sex kan!!nah amik sebijik =.=

    sjaa64 said...

    @nida-razak

    ish2,rupanya dah bnyak ek peristiwa yang mcam ni berlaku..alamak, tkutnyer..huhuhu...

    moga-moga dijauhkan dari semua ni s..huhu..ape punya laki da mcam ni~

    OmmaHussein said...

    tu la..ble jaa cite ni, tkejut gak nida, rupanya slalu plak bnda2 cm ni..so kna hati2 klo blik sorang..

    OmmaHussein said...

    tu la..ble jaa cite ni, tkejut gak nida, rupanya slalu plak bnda2 cm ni..so kna hati2 klo blik sorang..

    Ceiler Mun said...

    perghh..dahsyatnya..teruk3!!!

    JuanYuan said...

    mu xmboh kawen lg ke?hahaha....

    btw,apa nak d ngat umat manusia skang?

    *blagak innocent*

    Anonymous said...

    eeiii..seram lak dengar...kesian pompuan tu....hurmm,, lepas ni kena hati2 la

    sjaa64 said...

    @nida-razak

    huhuhuuh..tu la pasal kan,sebb tu suka carik kawan balik sekali ^^

    sjaa64 said...

    @Bella Bell

    agklah kan..huhu~
    hati-hatilah

    sjaa64 said...

    @JuanYuan

    hahhaah..nak kawen,xde calon!! ;p

    tulah umat manusia semakin tidak beretika ..huhu

    sjaa64 said...

    @srikandi cinta

    kesian kan..huhuhuhuuhu...tu la pasal, kita kena hati-hatilah jaga diri..huhu

    amal_fc1303 said...

    kesian nye la dkt mmbr tu.. xpasal2 kena raba ngan mamat seblh tu. alhamdulillah la selama sye naik bas ekspress xpenah la kena nak org2 cmnie. mintak simpang la..

    sjaa64 said...

    @amal_fc1303

    huhuhhuhu..tu la,setakat ni alhamdulillah..tp xtaw la esok lusa ,jadi hati-hatilah

    Mysara Ab Rahman said...

    sian gurl tu...

    kindergartenlibrary said...

    ish2 ...tak boleh jadi ..

    =='

    akufakhrul said...

    klu fakhrul duk sblh jaa agk2 slmt ke x? soklan cepu emas nih? hahahhaa

    unknown said...

    erk..bukan semua laki cam2 aw.. saya baik..hehe..
    selalu perempuan2 nak cuba amek kesempatan kat saya.huh..

    hehe..
    peace

    dina diana said...

    kepada semua wanita..sila berhati-hati yer..

    AiMaN said...

    oit kat..aku pomot doh blog mu kt entry ni

    http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/04/18sx-atok-curang-dengan-cucu.html

    maaf lambat pomot..sebab aku bz ngn assgmnt

    sjaa64 said...

    @mysara

    tu la kan..huhuhuhuuh..kesian pulak kat dia

    sjaa64 said...

    @nelly


    just take care, jaga diri..huhu

    sjaa64 said...

    @Fakhrul1409

    hammmmboiii soklan dia...mana boleh duk sebelah bukan mahram..tabaek!!!hikss ^^

    sjaa64 said...

    @ubi

    yelah awak...sy tak cakap semua, tp sy cakap yang dah jadi nilah...

    laki yang jenis suka ambil kesempatan atas org ni mmg bahaya...

    sjaa64 said...

    @DiNa-DiaNa

    haaaah....take care of yourself~

    sjaa64 said...

    @AiMaN

    alright..thanks a lot!

    Saudagar Musafir Online said...

    hi..salam perkenalan..(^___^)

    akak pun pernah kena mcm tu dik.tobat dah nak naik bas express..if naik pun kena ada teman.x der la smp kena peluk tp dia tunjuk anu dia..adess..ingat2 smp sekarang kalu blh memang nak booommm pak cik tuh!!!


    ~btw,akak ada wat giveaway kat blog..meh la join..:)..

    http://saudagarmusafironline.blogspot.com/2011/04/saudagar-musafir-cheesetart-giveaway.html

    sjaa64 said...

    @SMonline (Saudagar Musafir Online)

    thanks singgah dan salam perkenalan ^^
    ya allah!!tunjuk kemaluan dia dekat akak??pak cik???adehh..memang gian benor dh nampaknya..

    mintak dijauhkanlah dari perkara sebegitu..huhu

    Nurna Azrin said...

    mintak dijauhkan ..

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...