nuffnang

    Thursday, April 28, 2011

    jangan keluar dengan lelaki, penipu je semua..jangan percaya sangat dekat laki!!!

    Salam semua :)

    semakin ku tak ingin update, semakin kuat keingginanku untuk update, hehehehe..tak apalah curik masa sekejap-sekejap kan...nak buat pengakuan sikit, hari tu aku ada cakap xnak dah blogging kan..tapi aku still rancak mengupdate!!adakah aku saja nak tipu atau nak tarik perhatian orang..sesungguhnya aku adalah seorang yang tidak tetap pendirian..benda yang aku tulis adalah mengikut emosi aku masa tu..kalau masa tu tengah sedih, entry pun berbaur sedih, tengah happy pun macam tulah kan..

    masa aku tulis tu sungguh aku mungkin lepas kena brainwash sebab terlalu gilaa update sampai 5-6 post sehari..sampai aku dok hadap blog alah ni lebih separuh hari..dan masa tu aku bermotivasi nak belajar jadi timbullah entry nak stop blogging...tapi aku cakap mungkin aku tak update kan, bukannya memang tak nak hupdate langsung!!!bagi aku lepas aku study satu bab atau buat soklan beberapa set, tempat aku release tension atau stress adalah dengan blogging..baca blog orang, isu semasa dan update sikit pastu sambung baca buku balik..did u get what i mean??sape yang rasanya dia macam aku jom sett!!!


    berbalik pada tajuk post, setelah sekian lama aku tak chat dengan abang aku tetiba malam tadi dia chat, adalah borak-borak sikit sebab dah lama kot tak jumpa dia..aku balik kampung dia tak cuti, aku cuti dia pulak busy..hehe...kekadang aku rasa bertuah jugak punya abang yang concern pasal aku( dahla dia wajib baca setiap entry aku, kembanglah kalau baca nih!), ambil berat pasal aku sebab aku taw kalau aku buat salah dia tak tegur dosa tu boleh terpalit kat dia jugak..

    hari tu masa pergi hospital aku pakai jeans yang agak-agak kecik sikit pastu dia cakap kat mak aku "jaa sejak-sejak dok KL dah mula pakai seluar ketat" waahhaha..mak aku pastu bagitaw aku..padahal tak adalah ketat manaa pun dan mak aku langsung tak cakap apa-apa...dia tak pulang nak cakap straight to the point kat aku, tapi bagitaw mak aku je..pastu mak aku sampaikan kat aku.. :)

    yang kedua hari tu dia ada chat dengan kawan aku pastu siap tanya lagi roomate aku tentang aku kat sini..cmne pakaian aku ada pakwe ke tak..wahahahha..aku budak baik je, budak kampung mana ada dressing seksi meksi cenggitu, pakwe pun takdaaa..kuikui :p

    dan malam tadi sebelum aku offline sempat lagi dia cakap tak payah percaya sangatlah dengan lelaki ni, semua tu penipu berdebah je..aku tak cakap okey, kata-kata ini dari seorang lelaki sendiri..seorang lelaki yang mengatakan lelaki tu ramai penipu je..tapi tak adalah semua kan, cuma kenalah berpada-pada dan jangan percaya sangat tu je..>.<

    nah ambik printscreen, aku memang sengaja blurrkan sebab aku malas nak tunjuk profile FB dia nanti kang riak pulak kalau ramai pembaca wanita blog aku nak pergi add dia..muahahahahahha!!(gelak jahat) mentang-mentang aku tulis pasal dia yang baik nasihat aku bagai, nanti ramai pulak datang nak isi borang, aku rasa dia single lagi tapi tak tahulah sekarang ni sebab dia ada tengah usha sorang bestfren aku zaman sekolah dulu..haih, kalau jadi lah depa, bestfren aku akan jadik kakak iparku..hehe..best jugak ^^

    sekarang nih aku single, mana ada nak kuar berdua dah, kalau dulu selalulah ngan pakwe..hehe...tak pun dulu aku ada keluar dengan sorang mamat ni, dia dah kerja dan kitorang kenal sebab dia reader blog aku, add ym dan mulalah chatting hampir tetiap hari..ini first time aku berani tahap gaban keluar dengan lelaki waktu malam seorang diri, tapi lepas aku kenal dia agak lama la tapi di alam maya je, sebab dia tinggal kat shah alam je berkali-kali dia ajak kau keluar dan siap jemput dan hantar depan pintu pagar kolej...nak keluar siang dia kerja jadi terpaksalah malam..

    berani kan aku??nasib baik dia sorang lelaki yang baik, apa yang dia cerita dekat online itulah dia yang sebenar..dia baru je start kerja tak sampai setahun tapi dah ada rumah dan kete, dah boleh kawin la kan...nasib baik jumpa yang baik kalau yang jahat camne??ohh, itu memang kerja gilaa pernah aku buat sebab biasanya aku kalau jumpa orang first time memang akan bawak kawan, mana taw dia tu penipu besar je ke atau gambar orang lain dia letak padahal muka lain..dan macam-macamlah boleh tipu kat alam maya ni..pastu dia ajak aku keluar aku asyik mengelak je, macam-macam alasan aku beri sampai dia dah malas nak ajak lagi..ym pun aku asyik buat offline..hehe..sekarang ni tataw la apa jadi kat dia, mungkin dia silent reader aku lagi??atau mungkin dia baca post ni..hehehehe..aku tak kisah sebab aku tak kutuk apa-apa hanyalah cerita semata-mata..apapun aku suka kenal dengan dia =D

    oklah nak pi solat zohor pastu nak sambung study, korang doakan aku rajin belajar ye..biar apa yang aku baca tu terus melekat kat kepala, biar apa yang aku study dapat keberkatan dan biar aku fokus, tidak mengantuk...agak panjang jugak aku berceloteh dan lebih setengah jam dah ni...lebih timing..heheheh^^


    kalau rasa blog ni,layak undilah k..ada masa dua hari lagi..huhuhu..
    klik ni dan vote no.1 ek..thanks a lot!!! (^_^)

    p/s: kak tie, ex-roomate dahku datang melawat adik-adik kat sini..hehe, dia dah habis praktical nak balik kampung da...huhu, jeless =.=

    20 comments:

    Izzaty Ishak said...

    Wah ada seorang abang yg baik.
    Cewah!

    Nak isi borang! Haha
    :P

    kindergartenlibrary said...

    Marah betul ~
    Rilex ya ..

    Ir. Jamal said...

    Terbaik la post nie..Jamal setuju dengan statement abg Ja tue..hehe

    Areyoudys said...

    as salam.
    kalau dah jodoh, tak kemana.
    usaha ;)
    oh..ambil berat tu~
    memang betul. DIA Maha Mengtahui

    =)

    belajar baik2 kat sana. jangan ngulau je. hehe

    Jo Qusary said...

    salam stylo,
    terkejut aku tgk title entri nie, tu yg masuk tu... ingat mak aku yg buat blog tadi... hahahaha.... adehh...

    Ardini Humaira said...

    btol3 kana hati2 kua ngan laki nih ;)

    _be yourself_ said...

    yeah , percaya dekat orang berpada pada . that's life ! :)

    cik aja said...

    sokong !
    btw,
    baeknyaaa abg. :P

    Unknown said...

    saya kenal abg awak tue sebenarnya..dia mmg baik pun...so beruntung lah anda dpt abg prihatin mcm tue...

    Unknown said...

    uhhh..x smua lelaki tu penipu..hehe..
    bagi apik..dah susah nk cari lelaki yg baik skang ni

    sjaa64 said...

    @Izzaty Ishak

    muahahahahaha..jom!!cpt2 isi sebelum terlambat..ekekekkeke =p

    sjaa64 said...

    @nelly
    hahahha..ada nada mrah ke???mane adelah syg...rilex jep :)

    sjaa64 said...

    @JAMALUDDIN ABU BAKAR

    seorang lagi lelaki setuju..kuikui....jaa xckapa..hehehehe

    sjaa64 said...

    @... apesal nama dotdotdot..ekekekeke :p

    wassalam...betul tu, kalau dah jodoh tak ke manalah kan:)

    thanks for the advise...i'll try my best..heeee

    sjaa64 said...

    @Ardini Humaira

    heeeeeeee..kak dini takpa la nak kawen da kan..heheheh

    sjaa64 said...

    @_be yourself_

    yeah..memang dah cmtu kan...adat kehidupan.. :)

    sjaa64 said...

    @cik aja

    baik kep??ekekekekkeke..^^

    sjaa64 said...

    @Imzainieyzulkipli

    yeke??heeeee...thanks!!!
    tapi slalau gadohhhh =p

    sjaa64 said...

    @apik pehe

    tol tu apik!!!!
    apik baik kang!!!
    lalallalalalal :p

    cariklah calon sorang laki yang baik utk jaa..hahhahahahaha

    sjaa64 said...

    @Jo Qusary

    perh!!salam stylo dude!!!
    wassalam :)

    hahahahahha..asal ko terkena kep??
    anggaplah entry ni sebagai wakil mak ko..hahahahhah

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...