nuffnang

    Monday, June 13, 2011

    nasib baik berpangkat mak cik!! kalau tidak....

    Assalamualaikum semua..

    Hari ni macam biasa ada pasar malam kat depan kolej ni je, sebab hari ni exam dari pukul 5.30 sampai 7.00 tadi dan puasa lagi teruslah ke pasar lepas habis exam biology unit 4...eh 5 more papers to go!!fighting!!!kat pasar tadi sangat geeeerrrrrammmmm ngan sorang mak cik jual keropok nih..yee, hampir tiap minggu aku beli keropok kat situ tak tahulah kenapa...padahal mahal jugak, tapi tekak rasa nak makan keropok je, mentang-mentang orang ganu..wahahahha...

    keropok google : lebih kurang macam nilah rupanya

    lepas beli nasi putih lauk ayam percik aku pergilah dekat gerai makcik keropok nih...tetiba aku tengok keropok tu macam warna gelap ala-ala hangit sikit..bermulalah perbualan aku dengan mak cik annoying tu...

    "mak cik saya nak keropok ni, tapi saya nak yang warna putih sikit" ujarku sambil menunjuk ke arah keropok yang tak hangit

    "kenapa tak nak yang ni??sama je" tunjuk mak cik tu pada keropok hangitnya

    "ehh tak nak yang hangit, bagi saya yang ni lah"

    " mana ada hangit!!!memang kaler dia macam nilah" dengan nada tinggi dan muka macam mintak penampar

    "takpelah bagi jelah yang ni"kata aku lagi

    "ehh, tadi cakap nak yang ni pastu tak nak..habis tu nak yang mana satu!!!"dengan nada mintak tapak kasut

    "bagi jelah yang mana-mana pun" kataku dengan lembutnya dan berlalu..

    muka mak cik serius macam *&%$*&%$#@$*&%$@# tak caya sila tanya member aku, perbualan di atas adalah antara aku, member aku dan mak cik annoying tuh!!


    ahhh, tak reti layan pelanggan langsung,lepas ni aku taknak dah beli keropok kat kedai kau..haa, kang aku dah kurang ajar..kalau ikutkan hati dan perasaan nak je aku cakap TAK NAKLAH BELI KAT SINI!!!tapi aku malas lah jadi budak kurang ajar, mak cik tu pun ala-ala sebaya mak aku dah kot...tapi tak tahulah kalau lagi muda mungkin sebab suka buat muka gitu sampai nampak tua..hahaha...

    nasib baik ada awak kan...peneman di kala bengang dan sedih..
    juga peneman tidur malam...


    aku bukan apa, cuma agak benganglah...boleh dia cakap warna macam tu tak hangit, mak cik ingat saya tak pernah goreng keropok ke???atau mak cik ingat saya bodoh sangat sampai tak boleh nak bezakan mana hangit dan mana tidak...haish, potong betul lah mak cik nih!!geram taw tak geram...nasib baik dapat costumer yang sopan santun macam aku...senyum je walaupun kena balas dengan nada tinggi, muka macam tut dan mulut macam puaka...aku memang tak suka nak kurang ajar dengan orang tua...mak aku dah pesan, hormat orang tua..walaupun kita salah jangan melawan dan senyum sahaja =D

    memanglah senyum, tapi dalam hati bengkek taw!!!aku bukan jenis mulut suka mencarut sumpah seranah, that's not me...aku setakat cakap menyampah ngan mak cik tu dan tak nak beli keropok gitu je..aku tak suka berdendam dan makan hati sanagt..biasalah orang tu, tak pun tak payah dah beli kat situ lagi..nasib baik aku dok sini tak sampai sebulan dah..pasni byebye shah alam, dah tak jadi orang shah alam dahla balik dok ganung pulok..haa, hari- hari aku makang kepok pahni...selamat tinggal wahai mak cik keropok =.=

    tetiba aku ingat hantu mak cik karipap...alah yang maharaja lawak tuh, kumpulan Balas...lawak kot hantu mak cik karipap tu tapi minggu mak cik karipap yang masa diorang keluar tu tak besa..haha...lagi satu, tahniah Hazama menang Akademi Fantasia ...memang aku suka ngan Hazama ni sebab kenal dia masa dia nyanyi ngan meet uncle husin..malam tadi tak tengok pun tahu pun sebab dengar radio pagi-pagi tadi..


    terima kasih mak cik keropok yang annoying sebab mengurangkan pahala puasa saya pada hari ini...kalau nak maju jagalah budi bicara dengan pelanggan, pembeli...maniskan muka, senyum dan cakap dengan nada yang lembut..bukan jegilkan mata, letak pun macam nak marah dan cakap tu sakitkan hati orang je....pasnih larilah pelanggan mak cik..memang saya dah tak nak beli keropok mak cik lagi sekian..hahahahah =p


    BUDI BAHASA BUDAYA KITA

    peace yaw!!

    p/s: sila bayangkan muka mak cik tu dengan nada yang aku terangkan, kalau tidak mungkin tak rasa annoying sngat..kahkah

    share the love!!

    * tak sabar nak habis exam...nak tidor sepuasnya dalan layan drama korea..weeeeee, 5 more papers!!!aja-aja fighting!!!




    14 comments:

    Syazwan Che Deraman said...

    kesian ke mg..hehehhe..
    goodluck ok!

    sjaa64 said...

    @Syazwan

    hahahha..nasib2, thanks :)

    sjaa64 said...

    @Syazwan

    hahahha..nasib2, thanks :)

    aMiRaH said...

    garang ye makcik tu..huhuhu.. kalau saya, mmg sy tak beli lgi kat sana, sapa suru tak pndai jaga ati custemor..erm.

    Ardini Humaira said...

    dni smalam cemni...
    dni dah beli 4 coconut shakes..tapi tiba2 adik dni nak tambah lai satu. dni patah balik g gerai makcik tu... kat tangan dni ada plastik coconut shakes dengan plastik tudung...


    makcik tu cakap meh plastik tu nak isi air tu... dni cakap la plastik ni dah penuh, makcik... makcik tu kata dah tu letak dalam plastik lai satu xpe... dni cakap la nanti basah tudung dni beli... laki makcik tu pun tetiba cakap... yang awak kedekut sangat plastik tu kenapa la... nah amb plastik ni...


    muka makcik tu masam gile... tah nape la kedekut plastik. ape nak jadi.

    Dzasc Skachers said...

    mana SB?? huhuhu

    sjaa64 said...

    @aMiRaH

    agaklah kan...sedih betul ingatkan mak cik tu...malas dah beli len kali..hehe

    sjaa64 said...

    @Ardini Humaira

    iye ke...apekehal ngan mik cik tuh..haha, boleh pulak kedekut plastik..ape nak jadi daa...

    kadang2 geram kan dengan pnjual cmni..ikhlas la sikit nak menjual tu..huhu

    sjaa64 said...

    @wadud@duad

    mana sb???apa maksud awak??kureng paham~

    Hanim Mahali said...

    haish... tak baik la makcik tu layan pelanggan camtu... nasib baik dia tak dapat pelanggan yang garang cam dia gak... huhuhu

    Unknown said...

    haha....ak bayangkan doh nie....ge nape je..wakaka....nk g beli etek aci dop...

    Unknown said...

    hehee..kalo apik..cakap terus.."mak cik,takleh ker beradab sikit?"..hehehe

    Dzasc Skachers said...

    shoutbox.. :p tetap tak jumpe.. huhuhu.. maybe line kureng kort..^_^

    NuReLLe said...

    haiishh..camne lah nak bekat rezeki tu kalau mcm tu cara mkck berniaga...ermm

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...