nuffnang

    Wednesday, December 21, 2011

    Integrasi 1 dan biro diplomatik PKPMI-CJ

    Assalamualaikum....


    rasanya agak lama aku tak menekan papan kekunci dan menaip baris-baris kata dekat blog ni...hurm, actually i've a lot of things to be shared tapi semenjak dua menjak aku mulai bertweet sepanjang masa, aku dah kurang meluahkan segala benda dekat blog..kalau dulu semua benda mesti nak share dekat blog dan aku rasa kalau aku copy paste balik ayat-ayat pada twitter dah boleh jadi cerita yang ohsemm!!heehe...



    aku sebenarnya agak sibuk kebelakangan ini, oh ya tadi baru je selesai ujian integrasi 1 dan mulalah liburr!!!i got libur dalam bahasa inggeris adalah 'holiday' weee!!!some of my friends are going back to Malaysia but i've bigger plan!!yippie...i'm going to Bogor for PERMAI 2011 dan Surabaya for an islamic programme...at the same time i can have a walk there^^



    berbalik kepada tajuk saya sebenarnya cerita dia macam ni...kawan bilik sebelah saya terambil dan terbawa balik soalan Integrasi kami tadi..sila baca betul-betul TER...kemudia kami balik bersama-sama dengan hanya berjalan kaki dan singgah sebentar membeli ketoprak (makanan Indonesia) sampai di rumah dan hendak makan, tetiba lecturer yang menguruskan batch kami telefon dia dan mengatakan yang soalan dia tiada dan suruh hantar segera...dia sebenarnya tak perasan pun yang dia terbawa balik soalan tu, tapi bila dah tengok dalam beg rupanya ada...



     nak dijadikan cerita nama dia juga siti, ok fyi orang kat sini panggil saya siti...jadi semua orang dok kecoh pasal soalan yang hilang sebab lecturer tu cakap dekat ketua batch kitorang yang seorang pelajar nama siti telah membawa balik soalan sebab soalan tu tiada pada mereka..kecoh kat bbm aku!!!semua orang nak tanya!!grrr!!!


    siti kamu udah pulangkan belum soal??sitii kamukah yang disebut-sebut itu..hadoiii..bukan akuu..


    tak pasal-pasal aku update status bbm bukan saya, tapi ad a lagi yang tanya...ok, semua ahli group aku pakai blackberry jadi aku dah jadi keliru...semua benda nak pakai bbm je tak nak text dan taknak beli topup lagi...


    aku dah agak mesti kena psiko bagai dengan lecturer sebab dia tak balik rumah malam nii...aku call tak angkat, dahla pergi macam tu je tak bawak beg apa..muka keluar stress je...aku call tak berjawab pastu suruh kawan yang lain pula baru angkat.....aku kan kawan yang baik, pasti bimbang akan kawanku..ahaks!!
    dia cakap dia kat rumah senior, tapi pada nadanya mcam tak nak cakap-kawan aku cakap-


    ok dan update terbaru aku adalah aku baru saja menjadi salah seorang AJK untuk PKPMI-CJ persatuan kebangsaan pelajar malaysia cawangan Jakarta...sebenarnya bukan nak sangat tapi sebab memang dah takde orang, tau jelah batch kitorang hanya ada 14 orang pelajar saja dari Malaysia...dalam masa seminggu ni aku dah 3 kali pergi BTG(Bimbingan Tes Gunawan) iaitu tempat Dr.Goenawan buat kelas tuisyen sebenarnya tapi jadi tempat untuk kami ambil gambar...


    aku jadi biro diplomatik yang kena urus pasal passport, kittas dan perkara yang berkaitan dengan imigresen....jadi sebab ramai nak balik Malaysia sekarang kena urus erep...erep itu adalah kebenaran kita keluar masuk Indonesia...aku tadi first time pergi mesyarat ajk pkpmi..serius segan!!! entahlah-,- tapi aku rasa persatuan ni best gak!!


     Rsanya tu je untuk malam ni, ngantuk sangat dah ni..

    Thanks for reading!!




    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...