nuffnang

    Thursday, January 5, 2012

    dapat bungkusan dari Malaysia!! yeay :)

    Assalamualaikum.....



    Semalam aku dapat PM dekat facebook, akak yang ayah dia keje sekali ngan ayah aku...dia cakap mak ada kirim barang...eh??akak ni balik kampung?tak dengar cite pon...hari tu ada tanya dia, dia cakap dia tak balik sebab dah nak start coass bagai pastu sibuk..tup tup baru tau dia balik...


    aku pun dah dekat seminggu tak call mak dan tak tahu yang dia ada kirim barang...kalau ku tahu dia nak balik memang aku nak suruh la mak aku kirim sup bunjut, lada hitam dan adalah barang-barang nak masak yang tak ada kat sini...kekadang tu ada je, tapi mahalll..pastu mak aku cakap dia kirim keropok, oh sayang ma!! macam tau je anak dia kepingin nak keropok ikan...kat sini takde wehh!! ada keropok udang je -,-'


     nah 3 plastik keropok + milo


    dah lama tahu nak makan keropok ni, kat sini memang takde keropok camni..pelik jugak takde keropok ikan..ikan bilis pun mahal berlipat kali ganda..nanti balik luggage penuhkan dengan makanan dengan bahan masak je yee...ekekeke...skill memasak aku pun dah bertambah sekarang ni, *clap3 =D dan memang betul lah orang cakap, practice makes perfect..dulu memang aku fail gilaa nak masak sambal pun lambat, nak masuk garam banyak mana tak reti..sekarang ni main campak-campak apa yang aku rasa boleh masuk, jadi jugak...sedap pun sedap..lalalala ^^  milo kat sini pun mahal sebab import dari Malaysia, milo dari sini ada tapi xbest, rasa lain macam...huhuhu...


    nak dijadikan cerita, aku memang tak pernah pergi rumah akak tu...memang kitorang tinggal dalam kawasan sama, Tanjung Duren Selatan tapi agak jauh jugaklah...kali kedua aku tersesat nak cari jalan dan rumah...kali pertama masa nak pergi meeting PKPMI..berpusing-pusing aku carik jalan, dahla hujan tanya bebudak kecik tengah main hujan pun diorang blurr, tanya sorang maid yang lalu kat situ pun tak tahu...aku tak kehujanan, sebab aku bawak payung..heeehe...

    aku call akak tu, dia pun dah pening dengan location aku time tuh...taman ni jalan dia macam berpusing-pusing sikit, tapi kalau dah lama ok je sebenarnya..akhirnya jumpa jugak, fuh!alhamdulillah...dia duduk rumah kost, kira sewa bilik jelah..tapi takbole masak....lepas berborak tiga empat lima kata pasal belajar, life kat sini dan memacam lagi...dia kasi aku buku histologi ni..yippie!!



    kebetulan memang belajar tajuk ni, dan tadi baru lepas ujian praktikum histo....tak tahulah cemana,hohoho...

    untuk pengetahuan korang, aku dah book tiket balik Februari ni, 7feb dan datang balik 26Feb...cuti 3 minggu oklah, dari bebudak UGM yang hanya cuti seminggu...aku memang tak sabar dah ni nak balik, tak tahu kenapa..hahaha...padahal ada satu blok lagi sebelum habis semester 1..habis cuti ni masuk sem 2, erm..sekejap je kan masa berlalu, tup...tup dan habis sem 1 =D


    Kuharap 5 tahun yang bakal kuharungi ini sebentar, padahal lamaaaa...sabar jelah, kata nak jadi doktor ^^



    p/s: aku ingat mak cik ni sombong, rupanya dia tak pandai cakap Indonesia, dia tahu bahasa jawa je..patut tak jawab sepatah aku tanya, muka lak blurr...tak pasal2 aku dah cakap dia sombong, parah!! *nasib embak rumah aku bagitahu tadi*



    8 comments:

    Emmet said...

    wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

    Azizah Omar said...

    Wah , best nye !



    *Dila tag awak tau ! (:

    nini said...

    bestnya...belajar jauh jauh....gud luck...-D

    Anonymous said...

    best kot blaja tmpat org...
    Minda n pemikiran kita pun macam orang negara maju!!!

    acap
    HNY2012

    nazirah said...

    huhu chaiyok2 ;)

    sjaa64 said...

    @emmet- thanks!! :)


    @dila.aziw- heehe, ok nanti kite usha! ^^

    sjaa64 said...

    @nini- takdelah jauh sgt, huhu...


    @asyraf- hurm...insyallah :)


    @nazirah- thanks!

    Baju Grosir Kaos Murah said...

    artikel tulisan yang baik,,nice post slam kenal

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...