nuffnang

    Sunday, April 29, 2012

    makan di Soto ayam lamongan Pak Rejo

    Assalamualaikum.....


    Habis je kelas anatomy dekat RS Husada saya dan dua lagi kawan nak mengisi perut dulu...laparr sangat, tapi macam takde kedai makan je yang dekat...lepas tu kami naik angkot dan pergi cari tempat makan dan jumpalah kedai ni, Soto ayam lamongan Pak Rejo di dekat kawasan mangga besar, Jakarta...

    pemandangan dari luar kedai...hijau kuning gitew!



    ni ayam penyet (:


     nasi goreng Yulita (:



    yang comel ni namanya Ria..heehee...dia tinggal dekat je ngan kosan saya, jadi kami bareng (sama-sama) pergi ke rumah sakit tiap-tiap minggu...hurm, biasalah saya sensorang Malaysia kelas E jadi memang nak tak nak memang saya kawan dengan budak local semua...majority Malaysia batch saya dekat kelas A


    Mie kuah  jawa Ria...nampak macam mee kari je kan...



    pemandangan depan kedai....


    overall makanan kat sini berasaskan makanan jawa dan rasanya pun boleh tahan sedapp....bolehlah kami hilangkan rasa lapar sebelum balik....sebenarnya bau formalin tu boleh buat pening kepala, terutama kalau perut kosong...tapi bila dah lama-lama jadi biasa je...dah lama saya tak share kedai makan kan, asyik masak je sekarang (^_^)v



    4 comments:

    ✿ miSs.FatieN Si buN² ✿ said...

    sonok merantau. bak kata orang, jauh perjalanan, luas pemandangan :)

    NIZAM said...

    wah. hijau kuning. sgt kedah kan. hehe.

    oh, sy paling suke entri mknn. suke tgk gambar mknn~~

    sjaa64 said...

    @miss fatin- itulah pasal...saya suka merantau berjalan-jalan ni :D


    @Nizam- i love foods too! :D

    IdaRaida said...

    syok la blaja sana..:)
    leh mkn mkanan sana..:)

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...