nuffnang

    Thursday, July 5, 2012

    Es Doger

    Assalamualaikum...............


    panas-panas Jakarta nih pekena es doger masyuk jugek kan..hahaa....korang tahu tak apa tu es doger?? salah satu makanan Indonesia yang berasal dari ais yang diparut pastu cmpur dengan cincau,tapai ubi pulut hitam, susu dan adalah benda alah yang aku pun tak tahu nama dia apa...tapi kekadang kita boleh je pilih kita nak cmpur semua ke apa je yang tak nak gituu...




    gambar curik google


    gambar kat atas tu gambar es doger...nampak sedap an?tapi takleh lawan ABC syeksyen 2 Shah Alam...hahaa....ah, tu lain cerita sekarang kita nak citer sal es doger kan....mende ni sedap makan time panas2 gitew aku time nak pergi kelas atau balik kelas tengahari mesti beli sebab bapak yang jual es ni adalah dekat tempat aku turun angkut tiap-tiap hari...


    sebenarnya kali pertama aku makan es doger ni masa ada macam talk gitu dekat auditorium,pastu dia cakap ada es doger disediakan lepas talk tu...so aku dengan innocent dan tak tahu pun apa itu es doger berlari nak dapatkan es ni (ok tipu jalan lemah lembut ayu sopan sajee :P)  aku makan first tu tak suka sebenarnyaa sebab rasa dia macam masam-masam cmtu kan...lepas tu aku dah tak pandang pun es doger eh sebab aku ingat memang tak sedap kan...


    ada satu malam ni aku pergi dinner dekat kedubes lepas tu time nak balik Ali dengan Haziq ada cakap es doger bapak yang pakai topi bulat tu sedap, cakap nak belanja...ciss sampai sekarang takde pun..kahkahh :p esoknya aku try bapak tu punya dannnn terus suka..hahaa..boleh nak beli seribu, dua ribu sampai 3 ribu tergantung saiz bekas dia...seribu rupiah ataupun tak sampai 40sen pun, murah gilaa kan...gambar yang aku tunjuk kat atas tu kat restaurant kot...mesti mahal dan cantik sket...aku dah banyak kali dah beli, mesti bapak tu dah kenal aku..hehee :)




    gambar ni pun aku curi google..hehee, lupa pulak nak ambil gambar bapak tu...dia jual pakai mende alah cmni laa, ada roda pastu bapak tu bole tolak nak gi mana-mana...banyak yang pesen jual tolak-tolak cmni kat sini ada bakso, bubur ayam, mee ayam macam-macam...naik basikal pastu bawak mesin jahit pegi jahit baju kat rumah orang pun ada, asyik lupa je nak share....




    es doger yang aku beli dengan bapak yang pakai topi bulat tu lebih kurang macam ni laa bentuk dia....gaul semua dulu baru makan baru best!!!aihhh, tetiba teringat memalam ni, salivate pulak!!hahaaa...tak bolee aku makan banyak hari ni, lepas exam kami ke cl terus serbu kedai baru...nanti aku share..hehee...ok le, itu saja kisah es doger aku pun da ngantuk...niat nak study tangguh esok, aku tak suka sangat stay up tapi lebih suka bangun awal...ehhh ingat nak pose esok, ok laa..selamat malam!!!


    p/s: kalau datang Indonesia cubalah mende ni!!


    thanks for reading!!







    1 comment:

    aindzaya said...

    tgok abc pun sedap..maklumlah seberang punya..kim satu es doger dari seberang :p

    CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012
    Jiwa daku sedang berperang

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...