nuffnang

    Wednesday, July 11, 2012

    Nasi uduk kebon kacang :)

    Assalamualaikum...........


    Sebelum ke Raihan untuk membeli baju-baju (ok yg ni nanti saya cerita) kami singgah lunch dulu dekat nasi uduk kebun kacang ni....kedai makan ni agak famous sebab kalau lihat dekat tempat-tempat yang harus dilawati di Jakarta adalah di sini...kalau jejauh nak datang makan nasi uduk je fikir tiga pat kali gak kan, memandangkan kami dah memang ada hal lain singgah ajelaa ^^



    menu...mau makan apa??


    air kelapa...hurmm..sedapp ^^

     farah dan ain


     aku yg rindu kelapa kampung..hahaaa..ah, sedap betul kalau panas-panas lepas tu dapat pulak minum air kelapa yang segar dari pokok..ohh, tapi aku balik nanti bulan puasa memang tak dapatlah nak minum hari siang yang panas tu, buat berbuka bole la kot :)


     inilaa nasi uduknya...aku try hati dan ampela kat sini, macam pelik2 sikit lauk dia...udang sotong dahla aku takbole makan kan, lepas tu ayam jantan macam pelik je...so ini je pilihan yang aku rasa boleh....banyak je aku je yang macam tak,hahaa :p


     nasi uduk dan lauk-lauk :D


     Sotong satu cucuk lidi tu saje...


     sotong jugak

     Alhamdulillah.....dah siap makan..heeee


     inilah kedainyaa..




    Ok....rasanya boleh tahan la tapi aku pun tak tahu kenapa dia popular sangat...kalau korang nak tahu pergilah cuba sendiri..hehee...dekat area Rawamangun, Jakarta :)


    Selamat makan!! thanks for reading :D



    2 comments:

    laskar pelangi said...

    wow! peliknyaaaa nama makanan..Ehee~

    sjaa64 said...

    heheee....jomlaa dtg try!sedapp :)

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...