nuffnang

    Friday, August 3, 2012

    Reunion dan Iftar bersama alumni SMK.Pelong

    Assalamualaikum.....


    Alhamdulillah akhirnya dapat juga aku upate blog ni, rindu nak menaip tahu!heheee :) kakak balik semalam so dapatlah aku online pakai broadband dia dan dia kasi aku pakai sebulan ni, so dapatlah aku online..yehuuuuu...ya beda bedu!! ^^ Result semester 2 dah keluar dan syukur kepada Allah kerana aku berjaya bersih dan pass semua blok semester lepas...walaupun takdelah cemerlang dan semestinya menurun berbanding semester 1 namun aku  tetap bersyukur...tak payah repeat paper, buat semester pendek time orang lain tengah syok bercuti...heeee..jimat masa dan duit, kene lebih gigih lagi untuk semester depan ni..chaiyokk!


    ok hari jumaat yang lepas aku ada menghadiri reunion dan iftar batch 04-08 Smk.pelong...walaupun hanya bersekolah selama 3 tahun, form 1-form 3 di sana namun banyak betul pengalaman kat situ..sumpah rindu gila!! member member ada yang lebih 6 tahun tak jumpa dapat jumpa lagi..weeee...semua da besar da matang da boleh jadi mak ayah orang da...hahaa...jom layan gambar jom! :)


    dengan Fashihah...kawan lama ni wei.


    lama betul tak jumpa, habis je form 3, aku pindah skolah dia pun pindah skolah...memasing bawak haluan masing-masing (takle blah..hahaa) ni lah baru jumpa...waaaa, masih sama seperti dulu takde yang berubah pun...diorang cakap aku makin slim, muahahahah...maknanya zaman skolah dulu aku lebih tembam bam bam la ye....satu lagi perangai aku yang gelak besar tu takpena berubah..aishh!!acane ni?nak jadi wanita ayu :p




    sesi membakar ayam....punyalah plan asal nak start pukul 3 dengan ucapan hape bendalah kan...tapi diorang ni ajak gerak pukul 5, aku kan tumpang sekali ngan member lain so tunggu punya tunggu dalam pukul 6 camtu baru pergi...sampai sana tengok adalah beberapa yang dah ada, time tu pun barulah nak start bakar ayam semua...aku ngan shihah pergi beli air minuman ringan sebab air yang kitorang ada hanyalah air oren semata-mata...air mineral pun takde, pergila cari...


    kami macam biasalah duduk borak borak sementara tunggu waktu berbuka dan tunggu ayam masak...topik??macam biasalah...kan dah lama tak jumpa, topik femes study kat mana? kos apa?berapa tahun lagi, bila nak kawin dan macam macam lagilah kan...biasalah lama tak jumpa kan, ada yang da 6 tahun tak jumpa...sebenarnya yang datang tak ramai sangat pun dalam lebih kurang 25 orang camtu je, tapi sayang jugak kitorang tak ajak cikgu pun..silap jugak tuu, hurm....musim cuti ni sebenarnya, ada je member yang belum cuti macam student maktab, nursing dengan yang masih ambil diploma...

    solok lada, ayam bakar dan telur masih..yummy :)



    juadah hari ni nasi kerabu..hurmm bolehla tahan sebab da lama tak makan nasi kerabu....agak banyak jugak yang tak habis, tapau bawak balik meh..hahaa..lepas tu solat maghrib berjemaah dekat surau...wahh surau da besar sekarang, dulu kecik je...kenalah tambah kan sebab kan da ramai sekarang, dulu sikit je takpe :)




    ni jelah semua yang hadir..lepas ambil gambar apa semua, kami pun baliklaa..ok till then!! weekend ni ada program Alumni dekat sekolah jugak, program bersama dengan student PMR dan  SPM...harap semuanya ok :)




    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...