nuffnang

    Monday, May 20, 2013

    saya sudah dua puluh dua

    Assalamualaikum.....

    semakin bertambah usia, semakin dekat aku dengan kematian....semuanya sudah tercatat, seandainya Allah sidah menetapkan aku meninggal di usia 30, aku hanya tinggal lapan tahun lagi untuk hidup....lilin kehidupan aku semakin hari semakin memendek....namun seandainya Allah menarik nyawa aku esok? sudah bersediakah aku?


    Alhamdulillah Allah masih lagi memanjangkan usiaku dan masih memberi aku peluang untuk bertaubat..ehemmm, sebenarnya tahun rasa sangat terharu dengan orang-orang di sekeliling aku...aku masih baru lagi sebenarnya jadi murabbi dan bawa adik2 tapi diorang ni tersangatlah sweet, diorang masakkan  mee dan kasi hadiah...kemuadian malam before kami buat rehlah aishiteru untuk adik-adik juga, malam tu ada meeting sikit dan kami buat kerja untuk main explorace keesokan harinya tu...


    tetiba nabila ajak masuk bilik untuk buat sama-sama, buat klu dan cari tempat yang paling sesuai untuk jadi check point kat taman mini tu...time tu pulak sebenarnya rumah baru kami memang black out, tetiba diorang matikan lapu...astaghfirullah! sungguh aku ingat blackout jugak, tak dapatlaa siapkan kerja...rupa-rupanya....taraaaa!!!


    diorang nyanyikan lagu 'Allah selamatkan kamu' beramai-ramai...ya Allah menjadi sungguh suprise korang yeee...alhamdulillah jazakumullah khair katseeran semuanya..sangat-sangat terharu dengan semua orang...tak expect langsung ada suprise cenggitu ^^


    kat bawah ni ada beberapa hadiah yang dapat...terima kasih semuanya...




    semoga makin bertambah usia, makin mendekatkan diriku kepadaNya...semoga sisa-sisa usia aku yang ada ini mendapat berkat, semoga aku boleh menyumbang lebih banyak lagi kepada ummah, doakan aku..insyaAllah~


    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...