nuffnang

    Friday, September 13, 2013

    random.

    ASSALAMUALAIKUM....

    dah lama tak update, serius lama...laptop makin hari makin menggila, bertukar dari window 7 jadi window vitsa+xp... serius tak faham macamana jadi macamtu...yang paling tak best tak dapat connect internet... so selama ni saya hanya online pakai handphone, ada je update tapi susah pakai hp tu sebab xde mobile blogspot...pakai web memang susah...tak tahulah bila nak baiki, zaman duit takdo ni nak buat semua benda susah...wuwuwu..sedih betul.sobs..


    alhamdulillah lulus osce ^_^ walaupun bukan macam orang lain, banyak kena berkorban, banyak kene bermujahadah namun aku rasa inilah saatnya Allah nak suruh aku banyak banyak doa pada dia, sungguh aku dapat rasa perasaan tawakal tu, i did my best and i let Allah decide everything :)


    masuk semester 5, tahun tiga...wahh dah tahun tiga rupanyaa!!cepat betul masa berlalu macam tak sedar...junior 2013 pulak ramai kemainn...haritu jadi fasi untuk gamaliel iaitu orientasi junior baru...serius penat dia kemain lagi penat bukan kepalang...capek uiii...tapi kita jadi kaping bukannya saja-saja tapi ada hadaf yang kita nak capai kan...


    satu lagi yang sangat membuatkan aku stress, triple stress adalah pasal skld...kami buat perpanjangan skld dari tahun lepas so ni dah masuk setahun still tak siap...kelakar ke? bukannya kita tak tanya dah penat tanya..call apa semua tapi jawapan dia still dalam proses, computer problem...bla..bla...bla..kami ada 6 orang yang still xdapat skld buat laporan polis dan nanti buat yang baru..tensi tau tensi! bukannya apa kalau tak perpanjangkan kittas nanti kene overstay...sehari overstay kene bayar rp 200ribu..mampu kau? pengsannn...

    aku cuma rasa sangat penat sekarang ni...dahla blok jantung a.k.a kardiovaskular ni susah....lepas tu aku pulak asyik tak fokus belajar dan mengantuk, astaghfirullah...salah aku juga tapi entahlah...kekadang rasa macam nak give up on everything and start a new one...make it free without any stress and problems..tapi itulah, this is what we call life! kalau takde ujian takde maknanya hidup...paling pun aku ingat balik, why am i here? Allah pilih aku untuk hidup atas dunia ni ada sebabnya...Allah janjikan ada syurga neraka tu pun ada sebabnya...takkan aku taknak bersyukur? ahh lemah betul! kate nak masuk syurga!


    banyak benda yang bermain dekat fikiran aku sekarang...tapi yang pasti aku akan teruskan hidup, teruskan berjuang dan apa jua hasilnya nanti aku serahkan pada Allah... kekadang aku takut aku tak mampu, tapi ingatlah Allah takkan uji kalau kita tak mampu kan? nampakk..persoalan aku semua dah ada jawapan...cuma aku tak tahu kenapa, emosi aku kekadang terumbang ambik...ya Allah tetapkanlah hati hambaMu ini...hati yang mudah emo, sedih, terasa, dan banyak lagila..semoga aku kuat, sebab yang paling utama tu aku nak cari redha Allah...biiznillah (",)



    bersama adik-adik 2013 di Hannah...mereka sangat sempoiii..heee...semoga ukhwah yang baru terjalin ini akan terus terbina, sampai syurga insyaAllah :)



    2 comments:

    Unknown said...

    hee nak tanya, total berapa ramai malaysian students yg masuk UKRIDA batch 2013 ni? i know from intec 38 aite tp ada from ktt gak kn

    sjaa64 said...

    @asyraf- ada 55student with 29 girls...yes campur ktt...38 tu only from intec :)

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...