nuffnang

    Sunday, December 8, 2013

    jaulah ruhiyah Anyer

    Assalamualaikum..

    kisah jaulah.
    hanya sebentar tak sampai sehari pun.
    singkat tapi berbekas.


    bukan sekadar titik dan goresan.
    tapi luka yang amat dalam.
    menggores hati dan menusuk tajam.


    kami bertolak kira-kira tengahari sabtu.
    perjalanan yang boleh tahan lama, ditambah macet dan sebagainya.
    alhamdulillah sampai jua.


    tempat yang sama dengan villa yang pernah buat ISK dulu.
    Ya Allah rindu sangat..rindu dengan semua..
    rindu dengan hati-hati itu. rindu pengalaman itu...
    pengalaman pertama kali handle program.
    bukan sekadar program biasa, malah lebih dari itu...



    bersama-sama duduk di tepi pantai.
    berlantaikan pasir berlapikkan tikar.
    berbumbungkan awan dan langit membiru.
    bertemankan bunyi ombak menghempas pantai tanpa lelah.


    mendengar mereka, ya mereka yang saya sayang kerana Allah.
    berdoa dengan ikhlas dari lubuk hati masing-masing.
    merasakan kerdil di bumiMu.
    merasa diri penuh noda dan dosa.
    merasa diri sangat hina di mataMu.


    namun tidak pernah bosan, tidak pernah berputus asa mengharapkan cahaya dariMu
    pengharapkan keredhaan dariMu.
    mengharap pertemuan denganMu.


    entah mengapa. hati aku kekadang tertanya-tanya.
    layakkah aku disini?
    layakkah aku bersama-sama mereka disini?

    ya mereka solehah.
    tapi aku?
    T_T


    Masih lagi banyak kekurangan.
    masih banyak lagi perlu aku belajar.
    masi banyak perlu aku ubah.

    problem sikit rasa malas. rasa nak marah.
    ya Allah.

    susah memang susah.
    panjang dan berliku.

    rasa takut nak jadi dewasa ;(





    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...