nuffnang

    Wednesday, January 11, 2012

    passport oh passport

    Assalamualaikum....


    aku tak tahu nak bagi tajuk apa dekat post kali ni, tapi sebab ada kaitan  dengan passport, jadi letak jelah..heeehe...fikiran sekarang asyik bercelaru, tak tahu kenapa -,-'


    sotong cimbclick ni mungkin sedang mengalami kecelaruan fikiran, macam aku jugak...orang indonesia cakap 'galau' haahha =p



    sekarang dah masuk blok 4, blok last untuk semester 1 dan aku akan balik ke Malaysia, kampung halaman..oh rindunyaa dekat semua..dekat family dan makanan..haaha, xleh blah aku rindu makanan tapi hakikatnya memang begitu...


    aku dah book lion air flight 7Feb balik dan 26Feb datang sini balik, tapi lepas dah bayar siap-siap barulah jadual rasmi dikeluarkan 5Mac baru kelas start..nak buat apa 10 hari kat sini kan, dahla bukan boleh selalu balik, baik aku duduk kampung dengan family dok sini menghabiskan duit adalah...dahla baru start sem jadi aku tak tahu nak buat apa...tapi memang senior cakap memang macam tuh, aku dah masak dah...sesuka hati je nak tukar tarikh exam ke apa kan....hadehh...



    jadi aku dengan sorang kawan pergilah pejabat lion air dekat Jakarta pusat pastu bila dia cek nama aku mr. hooohoho..apekah???nampak unsur-unsur kelelakian ke pada diriku ini?siap pakai tudung lagi nih..haddooi, aku yang ayu cenggini takkanlah mr kot -,- bila aku suruh dia tukar nama tak dapat sebab nak kena ada passport...memang aku sakit hati dengan diri sendiri sebab tak bawak passport :"((



    aku kena datang lagi next time untuk tukar nama mr. tu jadi miss...dahla kene buat pembayaran lagi untuk pertukaran, kalaulah aku dah bawa tadi kan senang cerita, pembayaran tambahan pun dah tak payah...kenapaaaa?kenapaaaa?



    sebenarnya masalah tu takdelah sangat tapi nak naik teksi kene pakai duit, kena carik masa lagi...memang aku banyak merungut, tapi salah sendiri jugak...ko dok negara orang tapi bawak mykad ke hulu hilir buat apa??takde pun orang nak heran dengan mykad ko tu..orang nak passport lahh...tapi aku memang tak bawak passport pun sebab kan bahaya bawak takut hilang...masalah besar aku lagi sekarang ni tengah pokai, duit JPA hujung bulan ni baru masuk..apa bole buat :'( kene belajar jimat cermat lee



    lain kali kalau nak pergi buat urusan ke mana-mana pejabat mesti bawak passport, asyik lupa jee...hari tu sekali time nak settle hal bank...jadi kesimpulannya aku kena habiskan duit dan masa lagi untuk buat benda yang agak remeh tu, aku rasa aku dah pilih miss, kenapa la dia jadik mr...aku fikir takdehal sebab hanya mr, ms, mrs je pon..nama still sama, tapi dia cakap aku tak boleh nak check in nanti...mungkin sebab international jadi ketat sikit...masalah keraguan jantina mungkin??lol!! sape cakap gaya aku ni jantan tak tahu nak kata apalaaa...


    moral of the story : sebelum pergi ke mana-mana atau nak buat apa-apa kerja pastikan semua perkara yang diperlukan dibawa...jangan buat benda yang sia-sia, membazir wang dan waktu... time is gold and appreciate your time! firman Allah dalam surah Al-Asr :-


    demi masa sesungguhnya manusia berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka yang berpesan-pesan dengan kebenaran serta kesabaran



    kekadang aku rasa post aku tak masuk pun dengan ayat-ayat Allah, tapi takpelah at least aku mengingatkan diri aku sendiri agar tidak terlalu lalai dan leka dengan dunia...dan sekarang ni masuk bab embryologi, need to memorise a lot!!semua part ada term tersendiri, percaturan masa sangat penting agar aku sentiasa dapat buat revision..



    off to study~
    till then, thanks for reading!!



    6 comments:

    abgDude a.k.a kai said...

    nk pinjam OCTO tu..
    macam kiut jep!

    ==New Entri=======
    http://www.kaiakihiro.blogspot.com/2012/01/jom-bertukar-blog.html

    AnakPakZohar said...

    alahai ciannye... lenkali siapkan satu beg, semua barang keperluan letak kat dalam tu.. senang.. bawak je kehulu ke hilir... =)

    Ardini Humaira said...

    a ah kena bawak passport kan... malaysia pun sama tak terima kad pelajar kalo pelajar asing kat sini. diorang kena bawa passport juga kalo nak ke hulu ke hilir :)

    sjaa64 said...

    @kai- nah amik!!hehe


    @yad'z- uhuhuhhu...bahaya bawak kehulu kehilir...kang kene rompak kang!huhu

    sjaa64 said...

    @ardini humaira- itulah...huhuhu

    Nisa' said...

    Haha, selalu kena dengan Ayah, pergi mana-mana bawa passport, even though pergi tandas mall pon.

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...