nuffnang

    Tuesday, December 22, 2015

    candi prambanan, yogyakarta

    Assalamualaikum....


    kali kedua ke candi prambanan...first time pergi jaulah masa firts year dulu, dah 4 tahun yang lalu....kali ni pergi sendiri naik motor bersama dua lagi kawan...perjalanan kami mengambil masa kurang lebih sejam, tapi berhenti dulu sekejap untuk makan tengahari.


    ceritanya kalau harga foreigner sangatlah mahal iaitu rp 250,000 kalau nak dibandingkan dengan harga local cuma rp 30,000 beza sampai 4 kali ganda...aku pergi dengan dua orang kawan india yang muka diorang sah sahla tak ada orang indonesia macam diorang...aku masih boleh masuk kategori orang indonesia cuma bila bercakap orang akan mulai bertanyakan aku dari mana, kalimanan? padang? acheh dll..katanya lorat bahasa aku bedaaaa...walaupun aku sudah 4 tahun di sini tapi lorat bahasa memang susah diubah...apa lagi mereka di sini bahasa jawa, kagak ngerti coii -,-




    ni haaaa peneman travel naik motorbike 


    bila sampai kat kaunter pembelian dia terus tanya dari india? beli tiket arah sana yaaa..sambil menunjukkan tempat foreigner, aku terus cakap gak kita sudah lama di sini dan dia minta kitas...malangnya kitorang tak bawak sorang je bawak...aku dah cakap awal2 mereka berdua memang tak boleh ikut ke kaunter, tapi apakan daya....akhirya kita mendapat idea untuk minta seorang warga local belikan, and yes we get it ^^
    depan candi prambanan.


    gigih panjat dengan pakai skirt



    view dari bawah

    kat dalam sana bukan setakat candi, ada muzium macam-macam..ni haaa acah2 main 




    ok bye...thanks for reading ^^




    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...