nuffnang

    Wednesday, July 22, 2015

    Beraya di Pulau Pari

    Assalamualaikum.

    Selepas balik dari Kedutaan, kami bertempat berfikir untuk buat apa pada keeseokan harinya..seorang dari kami mengajak ke Pulau. Awalnya berfikir until ambik packet tapi akhirnya kami bercadang until gamble sahaja pergi. Xplan apa2 pun just nak pergi bermain di pantai.


    Pagi2 pukul 6 kami breakfast dulu di rumah dan terus bergerak naik angkut ke muara angke. Sampai2 di muara angke pukul 7.20 pagi dan bapak di sana cakap jeti ke Pulau sudah berpindah ke ke Kali adem which is kami kena odong-idong until ke sana.


    Dalam odong odong


     Sampai je di jeti Kali adem kami terus bertanya kapal mana yang akan ke Pulau yang paling dekat dan kata bapak di situ Pulau itu Pulau pari.. Tongkang yang pwnuh dengan orang, dah rasa macam pelarian beramai ramai dalam tu.

     Selfie dulu di depan tongkang.


    Perjalanan dari muara angke ke Pulau pari memakan masa kira2 Dua jam. Sampai2 di sana jam sudah menunjukkan pukul 10.30 pagi. Kami mencari toilet dan ganti baju kurung. Kemudian makan bakso dulu...dengan berbaju kurung kami bermain air di pantai. Hehehe :)


    Tongkang yang kami naik

    Main pantai dgn berbaju kurung.luls

    Four of us :)

    Kata orang di sana kalau nak balik naik  tongkang juga hari itu pukul 1 akan Jalan. Tapi kalau lamb at nanti kena nail cruise yang harganya 5 Kali ganda lebih mahal...hohohoo...tongkang cuma 40ribu tapi cruise itu 200ribu. Dalam pukul 12 lebih rupanya tongkang dah berjala. Nak tak nak kami xde choice lain kena jugak naik cruise yang mahal itu.oklah lebih selesa dapat tempat duduk, ada aircond, TV dan perjalanan lebih cepat.


    Pulau kecil di pantai pasir perawan


    Kat pulau pari tu ada pantai yang cantik namanya pantai pasir perawan. Airnya juga bersih, siap boleh nak naik sampan atau kayak kat situ..so kami bergambar dan bdrbain main dengan air patai sampailah pukul 2.115 petang.




    Balik nail cruise ni. Dah macam betul2 tourist is dah. Kalau naik ni turun kat marina beach, ancol Jakarta.


    Ok bye Pulau pari. Panjang umur ada rezeki jumpa lagi....wdlauoun perjalanan singkat tanpa sekarang proper plan tapi alhamdulillah I think it worth my day with my girls :)


    *gambar baby xda kaitan but then I cannot remove it from this post and I don't know why. He is a baby that I resuscitate this morning. A newborn baby :)


    Ok till then, bye :D


    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...